söndag 27 februari 2011

Man kan om man vill!

" Hi this is Lance Armstrong. Congratulations, that was your longest workout yet"
Så lät det från min ipod när jag avslutade dagens 20 km! Jag har bara sprungit så långt en gång tidigare i mitt liv och det var i somras. Nu sprang jag kanske någon meter till, men ändå, longest yet! Känns så satans bra!
Här är lite statistik från passet.
Med en snittid på 5,29 min/km och som snabbast höll tempot 3,16 min /km är jag faktiskt lite förvånad. Innan jag gav mig ut trodde jag att det här skulle bli en sån dag där jag gav upp efter tio och lunkade hem. Det kunde jag också ha gjort, jag kände mig rätt trött efter 10 men fortsatte. Jag påminde mig själv om den härliga känslan i kroppen av tillfredställelse när jag klarar mitt mål och därför fortsatte jag. Den sista kilometern var inte behaglig och jag var verkligen glad att jag var klar, men ändå klar förbättring från när jag sprang 20 km senast. Då flåsade jag högljutt de sista 2 kilometrarna, det gjorde jag faktiskt inte nu=)
Tog energi-gelen efter 8 km och tror att den hjälpte en del. Ingen huvudvärk eller illamående efteråt vilket brukar vara standard för mig efter långpass. Tror även att vattnet hjälpte till. Tack vare vädret var vattnet perfekt kylt hela vägen!
Nu är jag behagligt trött i hela kroppen och otroligt nöjd. Nu blir det bara mat och mys resten av dagen, sparar plugget till imorgon!

1 kommentar:

  1. Grymt bra jobbat!
    Nu känns kroppen lite mör, men en skön känsla! :) Duktiga vi har varit idag! :)

    Ha en fortsatt skön söndag kväll!

    SvaraRadera