onsdag 23 februari 2011

Mål

Att ha klara och tydliga mål är otroligt viktigt för att jag ska prestera bra har jag märkt.
Utan klara mål blir det bara halvmesyrer. Då jag är något av en ordnings- och planeringsfreak blir mina enkla mål ofta till detaljerade planering för hur jag ska nå dem. Tänkte visa hur det just nu ser ut vid mitt skrivbord.


Inspirationstavla samt träningschemat inför maraton - bockar av och redigerar allt eftersom

Mina mål med löpningen 2011:
- Springa Copenhagen marathon på under 4.5 timmar!
- Springa i snitt tre gånger i veckan
- Få ner tiderna på 5 km och 10 km

Jag har rätt svårt för att bygga muskler, vilket gör att trots många timmar på gymmet är mina armar fortfarande väldigt svaga och jag har svårt för armhävningar på tå. Därför är det något jag ska försöka bli bättre på.

Mina mål med styrketräningen 2011:
- Kunna göra minst 20 armhävningar på tå! (om ni visste hur jag ser ut efter en så skulle ni förstå hur häftigt det skulle vara om jag klarade det)
- Styrketräna i snitt 2 gånger i veckan

Som ni förstår blir det rätt mycket träning, och det kräver verkligen att man inte slarvar med maten. Ett annat mål för min hälsa under 2011 är att jag ska ge kroppen bra och balanserad näring så att den klarar alla utmaningar. Inte slarva med frukosten, äta mellanmål och planera måltider är några viktiga hållpunkter för att det ska fungera. När jag slarvar så blir det som idag: halvkass lunch inhandlad på stan, kaffe som mellanmål och när jag kom hem var jag så vrålhungrig att jag i princip drog ut det som stod närmast i kylskåpet vilket var resterna från igår. När jag nu har stillat min hunger med pasta, och till det lite chips så känns det inte som att det var den ultimata lösningen, rätt snålt på proteiner och annat nyttigt. Mellanmål är den enkla och simpla lösningen.
Ikväll är det vila som gäller, längtar till imorgon då det blir intervaller och styrka!

2 kommentarer:

  1. Det låter som väldigt bra mål!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken bra motivationstavla! Något jag ska ta till mig.

    Fint att jag gav lite intervallinspiration, stötning kommer behövas på vägen mot maran :).

    SvaraRadera