måndag 21 februari 2011

Dagen efter

Igårkväll kände jag mig blåslagen, att sätta sig ner var en pina. Efter att ha tränat styrketräning i lördags med mycket utfall så var baksida lår och bak rätt ömma redan innan jag började springa. Såklart tänkte jag att det skulle gå över under rundan, och ja det gjorde det visserligen. Men det kom tillbaka, 100 gånger värre! Så fort jag hade kommit in och började stretcha (min man skrattade bara åt mig när jag gnällande knappt kom ner på mattan) så kände jag hur stela och ömma benen var.
När jag gick och la mig var jag livrädd att det skulle vara om möjligt ännu värre idag, men näpp! Idag kan jag sitta ner utan att grimasera. Visserligen känns kroppen lite trött men inte alls så farligt som jag befarade, nästan så jag ser fram emot nästa långpass redan!
Idag är det ingen träning på schemat, bara plugg, plugg och lite mer plugg!
Ska försöka mig på att laga något riktigt gott ikväll, hittade ett recept på lax igår som jag tänkte testa, återkommer med resultat=)
/ E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar