torsdag 17 februari 2011

"Löpning- ingen materialsport" - visst....

Okej, jag vet att många säger att löpning är en sport där man inte behöver något, bara att ta på sig skorna och ge sig ut. Mmm....så kan man tycka. Tills man märker att dem tjocka mysbyxorna klibbar sig runt benen och att man fryser när bomullströjan blir blöt. Då kanske man går och köper "löparkläder", kläder i funktionsmaterial som sitter tajt! Sen kanske man märker att dem gamla joggingskorna ger ont i fötter och vader, efter ett tag kanske man vill börja mäta sina turer och plötsligt så har man en hel låda med löparprylar för massa 100-lappar.
Jag har accepterat mig själv som löparnörd och löparprylnörd och tänkte presentera några av mina favvisar!
Nummer 1: The shoes
Och det säger jag, det här är verkligen the shoe, löparskon som gäller, i alla fall för mig!
Lunareclipse heter dem, smaka på namnet, helt underbart! Och sen färgerna, man blir ju bara lycklig. Det allra bästa är att det känns (utan att överdriva) som att springa på bomull. Mina fötter älskar dem här skorna, och skorna älskar mina fötter. Jag hoppas det blir en fortsatt trevlig relation!
Lunareclipse!
 Det som är extra fantastiskt med dem här skorna är den silvriga delen där bak, i butiken förklarade dem det för mig under typ 15 min men enkelt så är det en liten skena som håller ordning på min fot som har en tendens att luta innåt- resultat: inga onda knän. Alltså, lunareclipse = helt fabulous!

2 kommentarer:

  1. Inte med tanke på att innan dem gick det knappt att springa, fick kramp i vaderna varje gång av dem gamla skorna. Tyvärr är det så med löparsaker (oftast): bra kvalité kostar. Men så ska dem väl hålla ett tag också, ser det som en bra investering!

    SvaraRadera