torsdag 24 februari 2011

Härlig torsdag!

Dagens frukost: Äggmacka med kaviar, till det en röra på kesella och keso toppad med päron banan och kanel. MUMS!
Idag kommer bli en rolig och inspirerande dag! Jag har precis satt i mig en ordentlig frukost och snart ska jag bege mig in till Lund för eee-dagarna. Det är arbetsmarknadsdagarna på ekonomihögskolan i Lund. Jag har dumt nog inte varit så engagerad då jag har uppfattat det som att det mest riktar sig till dem som pluggar företagsekonomi eller revision och sånt, inte till mig som är nationalekonom. Dumt, jag vet. Jag tror att en stor anledning till att jag undvikit det är att jag blir så blyg och tycker det är lite jobbigt att armbåga sig fram till företagsmontrar och sen få till ett "snack" med någon där och marknadsföra sig själv på två sekunder, uh jag ryser nästan när jag tänker på det. Men nu har jag bestämt mig för att ta mig i kragen och försöka. Det är ju faktiskt dags att börja leta jobb! Så nu är kavajen på, håret uppsatt och jag förbereder mig mentalt för dagen. Klarar jag att springa 17 km så ska väl det här vara en baggis=)

Förutom massa intressanta företag så är det också några talare och jag har biljetter till Lars Heikenstens föreläsning och en debatt ledd av Lennart Ekdahl!
Senare ska jag ta mig till gymmet och där blir det intervaller och styrka!
Som sagt, det här blir nog en riktigt härlig torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar