tisdag 8 mars 2011

Tillbaka

Förra veckan gick det inge bra med träningen alls. Jag hade noll motivation och kroppen kändes som en tung cementklump. Därav inga inlägg. När jag väl har tränat har jag kommit hem frustrerad och arg över resultatet och då har det inte känts som någon bra plan att skriva här....
Trots allt så blev det i antal rätt bra med träning förra veckan, jag fick till tre löppass och två styrkepass (även om kvalitén på dessa kan diskuteras). Löppassen var nästan ok, jag började med ett kortare distanspass, ett intervallpass på torsdagen och avslutade med ett till kort intervallpass på söndagen.
Men herregud vad kroppen har varit trött.

Jag insåg när jag kollade min planering att jag faktiskt är halvvägs i marathonträningen! Kanske är det därför det går lite segt? I början av träningen var det så kul att komma igång, sen har jag legat på ungefär samma läge känns det som ett tag, utan att komma närmare. Det i kombination med vintermörkret kan faktiskt ta ut sin rätt. Nu är det dags att tänka om. Solen lyser och Copenhagen Marathon närmar sig! 

Hur som helst har jag nu bestämt mig för att den här veckan ska bli SUPER träningsmässigt! Det bara måste vara så!
Idag väntar 7 km och bodypump pass, ska bli superkul!
Veckans träningsplaner:

Måndag: vila
Tisdag: 7 km + bodypump
Onsdag: Bodycombat + styrkepass mage + rygg
Torsdag: Intervaller + Training for runners
Fredag: Vila
Lördag: Styrka + 8 km
Söndag: 20 km

Det kommer gå=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar