onsdag 2 mars 2011

Seg men envis

Onsdagar brukar jag ha som vilodagar, men då det inte blev någon träning igår så blev det ingen vila idag. Efter en natts sömn var jag rätt seg men kände inte av något i halsen så efter frukost tog jag på mig löpkläder och prylar för en 8 kilometers runda. Trots att jag peppade mig själv med härlig musik innan, och hade ätit en bra frukost nästan exkat tre timmar innan turen så var den otrooooligt seg. De planerade 8 kilometerna blev till 6 och det lossnade liksom aldrig.
Keso och avocado är mums på mackorna!

Det brukar kännas lite segt de första två kilometrarna men sen brukar det lossna och jag hamnar i ett lunk liksom, men det hände aldrig! Bara jobbigt, och med en lite högre puls och tyngre steg än vanligt. Så idag tackar jag mitt pannben som tog mig runt 6 kilometer i alla fall, det är ju bättre än inget!
Annars har det sett ut såhär idag:

Jag tog löprundan på förmiddagen och senare på eftermiddag efter lite plugg och annat släpade jag mig till gymmet. Det var ju löpning OCH styrka som gällde sen igår. Och trots att jag var på gymmet med alla träningskläder fanns det en liten omotiverad, seg Ellen som tänkte "nej, men jag kanske skulle strunta i det här och gå hem för lite soffliggande framför teven....". Men det hade varit för dåligt, så jag gick in och körde ett hyfsat styrkepass på en timme. Det kändes lite mer i musklerna än vanligt så tror att det kanske finns någon liten förkylning i kroppen ändå, men helt ok.
Efter att med trötta armar släpat hem matpåsarna har jag ätit en jättegod middag och NU ska jag unna mig lite soffliggande framför teven=)
Efter gymmet kände jag mig trött men NÖJD!



Dagens mycket enkla men goda middag var tacofärs med sallad och kesella.
Jag har även köpt hem lite ananas, melon och annat gott som jag tänkte smaska på ikväll. Härligt med onsdagsmys. Onsdag är ju även känt som lilllördag, alltså borde man få äta liiite godis.....tycker jag=)

/ E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar