måndag 14 mars 2011

Från Malmö Till Lund

Det här med att släppa på alla krav var nog en riktigt bra grej för träningen.
Igår hade jag nog den bästa löprundan på länge.

Efter en middag hos min mamma som bor i Lund tidigare i veckan så frågade hon om jag ville följa med ut i Skrylle och springa på söndagen. Skrylle är ett friluftsområde med några löprundor, hon och min lillasyster tänkte springa 3 km. för mig blir ju 3 km lite lite så jag sa: Men då kan ju jag springa från Malmö först. 
Dom skrattade lite och sen tänkte jag inte så mycket mer på det. Men så i helgen kollade jag på eniro hur långt det var från min dörr i Malmö till mammas dörr i Lund och det var ca 20 km. Inte omöjligt! Och det går en perfekt cykelväg i princip hela vägen från mig till henne.
Så på söndagsmorgonen åt jag en ordentlig frukost och sen tog jag på mig vårtajtsen(!) och packade även med en energi-gel från vitargo och lite vatten. Efter några tunga träningsveckor med dålig motivation så hade jag dessutom med mig busskortet i fall jag skulle vika ner. Bussen går längs hela vägen så det hade bara varit att hoppa på om det behövdes. Efter dom första kilometerarna sprack himlen upp, solen lysta, det luktade vår och jag sprang brevid stora fält, endorfinerna bara rusade runt. Först efter 10 km tog jag energi-gelen och utan ont i magen sprang jag vidare.
Väl framme hos mamma kände jag mig så glad att jag var nära att öva på målgester inför marathon! Återigen, det gick!!! Att det dessutom var personligt längdrekord på 21 km gjorde ju inte saken värre direkt=)
Efter att ha slängt i mig lite mat (och en muffin) åkte vi till skrylle där jag lungt sprang 3 km, skön nedvarvning. Idag känns kroppen helt ok, lite värk i baksidan av låren men annars faktiskt helt ok!
Summa summarum: En riktig runners high!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar